kegunaan smartphone kepada pelajar


1.Penyelidikan: Menggunakan telefon pintar untuk penyelidikan semasa kelas adalah permulaan.. Tetapi langkah seterusnya yang baik adalah untuk mempunyai pelajar mengumpul maklumat yang berkaitan dan kemudian mempelajari cara untuk menganalisis kesahihan sumber mereka.

2Rakaman audio: Aplikasi memo suara pada telefon pintar adalah alat lain yang boleh dimanfaatkan dalam bilik darjah. Pelajar mungkin mahu menggunakannya untuk merekodkan kuliah atau menjana tugasan mereka dengan menambah unsur audio. Dan melakukan tugasan sejarah lisan dengan telefon pintar adalah satu lagi kemungkinan penggunaan smartphone

2.Forum perbincangan: Daripada pergi ke Internet terbuka, terdapat banyak sumber yang tersedia untuk guru-guru untuk menubuhkan forum perbincangan kelas online mereka sendiri. Ini adalah cara terbaik untuk membangunkan kemahiran pelajar secara bertulis untuk penonton, dan menyampaikan dan mempertahankan pendapat mereka. Dan ia juga memberi peluang baru kepada pelajar untuk didengar, terutamanya mereka yang berkemungkinan kurang menyertai perbincangan kelas.

3Kalendar: Membantu pelajar menubuhkan dan menggunakan aplikasi kalendar pada telefon mereka adalah pelajaran yang baik dalam pengurusan masa untuk tugasan kelas dan persediaan ujian.

4.Pemesejan teks: Sebagai tambahan untuk menyiarkan tugasan kelas di laman web atau menghantar tweet kepada mereka, guru juga boleh menghantar mesej teks tugasan kepada pelajar mereka. "Ingat, kuiz sejarah Jumaat ini!" Adalah peringatan yang mudah, dan seorang pelajar tidak mungkin terlepas.

Comments

  1. wahhh sangat menarik. lepas ni saya harap byk lg post info2 menarik pasal phone 😀

    ReplyDelete
  2. selepas mmbace petikan di atas,sy rase lebih yakin utk gune smartphone,time kaseh abg safiy🤤🤤

    ReplyDelete
  3. smartphone memudahkan pelajar untuk belajar.banyak info yang dapat.guna phone anda sebaik yang mungkin.

    ReplyDelete
  4. Info yg bagus bagi pelajar untuk mengunakan smartphone bagi memudahkan pembelajaran

    ReplyDelete
  5. ermm..menarik jgk ni
    patut diuar-uarkan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Smartphone Change our life

Use of application